© copyright s.v.Tivoli

Mini-Toernooi Braakhuizen (23 augustus)

Eerste toernooi, eerste winst

De Veteranen op het mini-toernooi bij Braakhuizen

Op de enige droge middag van deze zomer vond de eerste officiële ontmoeting van de Veteranen plaats en wel bij Braakhuizen. Vanwege het 55-jarig bestaan van hun veteranenelftal(len) hielden zij een mini-toernooitje, met als deelnemers de drie Braakhuizen-teams, Mifano en natuurlijk ons eigen Tivoli. Vooraf werd gevreesd voor een uitputtingsslag, want na slechts twee trainingen was de conditie nog niet optimaal bij de meeste Vets. Maar de technische staf speelde hier goed op in en toverde verrassende namen uit de hoge hoed. Peter T. en Johan maakten hun veteranendebuut en John M. en Pascal mochten na een lange afwezigheid ook weer acte de présence geven.

1e wedstrijd, tegen Braakhuizen C: 2-1

De eerste wedstrijd was tegen het onbekende Braakhuizen C. In een wedstrijd waarin de Tivolianen constant de bovenliggende partij waren, was het Peter T. die in de zevende minuut zijn debuut meteen bekroonde met een doelpunt. Hij werkte een vrije trap van Frans tegen de touwen. De nieuwe doelman Bert had tot dat moment nog weinig werk te verrichten, de 1-1 in de elfde minuut viel letterlijk en figuurlijk uit de lucht. Een voorzet werd slecht weggewerkt en zo was het dus een koud kunstje voor de spits van Braakhuizen. Maar anderhalve minuut voor tijd zorgde Mike, middels een schot bovenin de hoek, ervoor dat de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen toch nog winnend werd afgesloten.

2e wedstrijd, tegen Braakhuizen A: 2-0

Na een wedstrijd rust moesten de Veteranen aantreden tegen het A-team van Braakhuizen. Hoewel de competitiewedstrijden tegen dit team doorgaans eenvoudig worden gewonnen was het nu een moeizame wedstrijd. Er waren kansen genoeg, maar de bal wilde er simpelweg niet in. Dit duurde tot twee minuten voor tijd. Een schot van Frans werd dusdanig van richting veranderd dat hij voor de voeten van Pascal belandde en hij kon simpel binnen tikken en maakte naar eigen zeggen zijn eerste doelpunt sinds jaren. Enkele seconden later was de voorsprong ook meteen verdubbeld. Na een lange bal van Frans schoot Mike met rechts (!) binnenkant paal de 2-0 binnen. Hiermee was de wedstrijd ook meteen ten einde.

3e wedstrijd, tegen Mifano: 2-1

Voor het eerst in het Veteranenbestaan moesten de Tivolianen het opnemen tegen Mifano en dat zullen de Mierlonaren geweten hebben. Binnen vijf minuten stond er al 2-0 op het scorebord en was de wedstrijd in principe beslist. Nog in de eerste minuut tekende Mike met een pegel van zeker 25 meter strak in het kruis voor zijn derde van de dag. En na twee goals voorbereid te hebben meldde Frans zichzelf na vier minuten ook op het scoreformulier. Met een droge knal werd de keeper kansloos gelaten: 2-0. Daarna drong Mifano wat meer aan, maar een minuut voor tijd werd pas het eerste gaatje in de defensie gevonden. Een volledig vrijstaande middenvelder kon een corner erg simpel afronden. Maar meer dan de aansluitingstreffer zat er niet meer in.

4e wedstrijd, tegen Braakhuizen B: 1-1

Gezien de resultaten uit de eerdere wedstrijden wisten de Tivolianen dat zij aan een gelijkspel in hun laatste wedstrijd voldoende hadden om de toernooiwinst veilig te stellen, maar dit bleek nog een hele klus. In de vijfde minuut kwamen de Veteranen voor het eerst dit seizoen op achterstand. De buitenspelval werkte niet zoals het hoorde en zo had de spits een vrije doortocht richting Bert: 0-1. Kort hierna kreeg Braakhuizen de volgende mogelijkheid, maar Bert voorkwam met een schitterende redding dat Braakhuizen verder uit zou lopen. Ondertussen was het een open wedstrijd geworden met kansen over en weer en het duurde tot de veertiende minuut voordat het gelijk was. Peter deed zijn naam eer aan en kopte uit een corner van Mike zijn totaal van vandaag naar twee Treffers. De Tivolianen wisten hierna stand te houden en zo eindigde de laatste wedstrijd van de dag in een gelijkspel. De gevreesde uitputtingslag was er logischerwijs gekomen, maar het toernooi werd uiteindelijk toch met winst afgesloten. Hoewel de bezetting vandaag sterk was, was de ziekenboeg langs de kant ook aardig gevuld. Dit zijn vooral kleinere blessures, dus wanneer deze verdwenen zijn staat er weer een elftal om het seizoen te beginnen en wel tegen Wodan. Ook dit seizoen de webryder, Marc van Hout
2014-15